Maksu- ja toimitustavat

Maksutavat

Verkkokaupassamme voit maksaa ostoksesi usealla eri tavalla. Maksutapa valitaan tilauslomakkeella ostoprosessin aikana. Kaikki käytettävissäsi olevat maksutavat ovat suojattuja ja turvallisia käyttää. Ostokset voit maksaa eri pankkien verkkopankkitunnuksilla tai eri luottokorteilla. Verkkomaksujen välittäjänä toimii Paytrail. Laskutus- ja osamaksupalvelun toteuttaa Klarna.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Pihano Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail, entinen Suomen Verkkomaksut Oyj.

Paytrail toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard -korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrailin välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail on myös maksun saaja.

Paytrail
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun Paytrail (2122839-7) toteuttaa yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kuluttajan kannalta palvelu toimii täsmälleen perinteisen verkkomaksamisen tavoin.

Klarna Lasku - Maksuaikaa 14 vuorokautta!

Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi ja saat aina tilaamasi tuotteet, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä.
  • Saat aina tilaamasi tuotteet, ennen kuin maksat niitä
  • Maksuaika on aina vähintään 14 vuorokautta
  • Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi
  • Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus*
  • Lataa alkuperäinen laskusi osoitteessa klarna.fi

Laskutusmaksu on 4,95 € per tilaus. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 7,50 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden. Tämä edellyttää joissain tapauksissa luottotietojen tarkistamista.

Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja henkilön tunnistamiseen, asiakasanalyysien ja luottokelpoisuusarviointien tekemiseen sekä markkinointitarkoituksiin. Asiakashallinnollisista syistä, henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona.

* Ei koske kaikkia tuotteita, kuten esim. mittatilaustuotteita tai palveluja.

Klarna Tili - Maksa helposti erissä!

Klarna Tili -maksutapa on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Klarna Tili on myös paljon enemmän. Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä ja kaikki Klarna Tilillä maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. Myös eri verkkokaupoissa Klarna Tilillä maksetut tilaukset yhdistyvät automaattisesti samalle kuukausilaskulle.
  • Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä
  • Kuukausierä on vähintään 9 € tai 1/24 kokonaissummasta
  • Sinun ei tarvitse luovuttaa maksukorttitietojasi
  • Osta nyt, maksa seuraavan kuukauden lopussa
  • Voit aina halutessasi maksaa jäljellä olevan velan kerralla
  • Kaikki ostoksesi yhdistyvät samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle
  • Tilinhoitomaksu on 3,95 € / kk tilausmäärästä riippumatta.

Klarna Tilille tehdyn 1000 €:n ostoksen perustamismaksu perusehtojen mukaan on 0 €. Tämän hetkinen vuosikorko on 22 %, jolloin esimerkkiostoksen mukainen todellinen vuosikorko on 34,64 %. Ostoksen luottohinta on 1171 €. Kuukausieriä on 12 ja erät ovat kooltaan 98 €. Esimerkin mukainen ostos edellyttää, että luoton kokonaissumma suoritetaan vuoden sisällä.

Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lain mukaisesti. Henkilötietoja käytetään henkilön tunnistamiseen, asiakasanalyysien ja luottokelpoisuusarviointien tekemiseen sekä markkinointitarkoituksiin. Asiakashallinnollisista syistä, henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona.

Klarna Tilin käyttöön sovelletaan Klarnan yleisiä ehtoja, jotka löydät täältä.
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät täältä.


Toimitusehdot

Emme peri toimituskuluja yli 70€ ostoksille, poikkeuksena Kotiinkuljetus sekä erillisrahditettavat tuotteet. Tuotteiden mahdolliset toimituskulut on mainittu tuotetiedoissa tai tilausta tehdessä. Toimitamme ensisijaisesti Manner-Suomen alueelle. Mikäli olet tekemässä tilausta Ahvenanmaalle, saaristoon tai ulkomaille, pyydämme ottamaan yhteyttä Pihanon Asiakaspalveluun toimituksen ja siitä johtuvien mahdollisten lisäkustannusten varmistamiseksi.

Toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Toimitusaika ja kaikki mahdolliset toimitustavat on aina mainittu tuotetiedoissa ja ovat valittavissa tilausta tehdessä. Jos tilauksella on tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, tilauksen toimitusaika määräytyy pisimmän toimitusajan mukaan. Toimitusaikaan ei sisälly viikonloppuja tai arkipyhiä.

Toimitustavat eivät sisällä tuotteen siirtoa esim. asunnon tai rakennuksen yläkertaan.
Asiakkaan on varmistettava että tuotteita ollaan vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa sovittuna ajankohtana. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, tuotteet toimitetaan lähimpään kuljetusliikkeen toimitilaan asiakkaan noudettavaksi. Tuotteita säilytetään kunkin kuljetusliikkeen ilmoittaman ajan, jonka jälkeen ne palautuvat myyjän varastoon. Noutamatta jätettyjen tuotteiden säilyttämisestä ja kuljettamisesta takaisin myyjän varastoon aiheutuneet kulut veloitetaan asiakkaalta. Loput kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Tuotteiden mukana toimitetaan rahtikirja tai lähete. Ennen allekirjoitusta vastaanottajan on tarkastettava että toimituksen sisältö on lähetteen/rahtikirjan mukainen ja vahingoittumaton. Mahdolliset varaumat kirjoitetaan lähetteeseen/rahtikirjaan mahdollisimman selkeästi. Ilman merkintää lähetteessä/rahtikirjassa, vastuu toimitushetkellä havaittavissa olevista virheistä jää asiakkaalle.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on puutteita tai ongelmia, tee selkeä, kirjallinen merkintä lähetteeseen/rahtikirjaan ennen sen allekirjoittamista ja ota mahdollisimman pian yhteyttä Pihanon Asiakaspalveluun.

Toimitustavat

Kotiinkuljetus

(Matkahuolto Jakopaketti, Posti Express Flex tai muu)

Tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

Kuljettaja ottaa asiakkaaseen yhteyttä ennen toimitusta ja varmistaa toimitukselle sopivan ajankohdan kunkin kuljetusyhtiön normaalien toimitusaikataulujen puitteissa.

Asiakkaan on varmistettava että tuotteita ollaan vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa sovittuna ajankohtana.

Matkahuolto Lähi-paketti

Lähi-paketin noutopaikaksi voit valita Matkahuollon tai Matkahuollon asiamiehen lisäksi minkä tahansa Siwan sekä Valintatalon myymälän tai muun Matkahuollon pakettipisteen. Saat tekstiviestin paketin saapumisesta ja se luovutetaan henkilötodistusta vastaan.

Matkahuolto Bussipaketti

Bussipaketin noutopaikaksi voit valita Matkahuollon tai Matkahuollon asiamiehen. Saat tekstiviestin paketin saapumisesta ja se luovutetaan henkilötodistusta vastaan.

Nouto postista tai noutopisteestä

Nouda tilauksesi postin palvelupisteestä. Ota henkilöllisyystodistus mukaan.

Nouto Postin pakettiautomaatista

Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Saat tekstiviestin paketin saapumisesta.